ГоловнаРеєстраціяВхід . Вівторок, 15.07.2025, 21:21
  Урок інформатика Вітаю Вас Гість | RSS

 
 

ТИПИ УРОКІВ

Урок засвоєння нових знань: 

  • Формувати уявлення про... 
  • Ознайомити учнів із поняттям... 

Урок засвоєння навичок та вмінь : 

  • Формувати навички (вміння)... 
  • Розширювати уявлення про... 
  • Вчити розпізнавати... 

Урок застосування навичок та вмінь:

  • Удосконалювати вміння (навички)...

Урок узагальнення та систематизації знань, умінь, навичок: 

  • Систематизувати (узагальнювати) знання учнів про... 
  • Поглиблювати знання (уявлення) про... 

Урок контролю та корекції: 

  • Коригувати навички (вміння) учнів... 
  • Контролювати рівень (ступінь) сформованості знань, умінь, навичок. 

 Комбінований урок - перевірка виконання учнями домашнього завдання практичного характеру; перевірка, оцінка і корекція раніше засвоєних знань, навичок і вмінь; відтворення і корекція опорних знань учнів; повідомлення теми, мети і завдань уроку та формування мотивації учіння; сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу; осмислення, узагальнення і систематизація нових знань; підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання. З усіх зазначених типів комбінований урок найпоширеніший у сучасній загальноосвітній школі. 

Форми нестандартних уроків 

  • Урок захисту проектів. 
  • Урок-діалог. 
  • Урок-роздум. 
  • Урок-занурення. 
  • Урок-панорама. 
  • Урок нестандартної лекції. 
  • Урок-подорож. 
  • Урок-експедиція. 
  • Урок-дослідження. 
  • Урок-інсценування. 
  • Нестандартні форми навчальних кон­ференцій. 
  • Урок-екскурсія. 
  • Урок творчості. 
  • Проблемний урок. 
  • Урок рольових ситуацій (ігор). 
  • Урок-диспут (дискусія). 
  • Урок-гра (КВК, "Щасливий випадок", "Поле чудес" інші конкурси та ві­кторини). 
  • Урок-консультація (мікрогрупи, пари, 4x4x4). 
  • Урок-презентація (реклама). 
  • Урок-аукціон. 
  • Тренінг. 
  • Консалтинг. 
  • Рольова гра (ділова). 
  • Робота в групах: тематичних, творчих, проблемних, цільових, постійних, тим­часових. 
  • Інтерактивні міні-лекції. 

Фронтальна практична робота — порівняно короткий час самостійної, але синхронної роботи учнів з навчальним програмним засобом, яка спрямована або на його засвоєння, або на закріплення матеріалу, який пояснює вчитель, або на перевірку засвоєння набутих знань або операційних навичок. В одних випадках дії учнів можуть бути синхронними (наприклад, при роботі з однаковими педагогічними програмними засобами), але не виключаються і ситуації, коли різні учні за допомогою комп'ютера розв'язують задачі в різному темпі або навіть з різними програмними продуктами. Роль учителя під час фронтальної практичної роботи полягає у забезпеченні синхронності дій учнів і надання оперативної допомоги з ініціативи учнів. Учні можуть працювати парами або по одному за комп'ютерами, залежно від мети проведення, складності роботи і оснащеності комп'ютерного класу. При тривалій роботі вдвох можливий стійкий розподіл ролей «виконавець-спостерігач» з різними результатами навчання. В міру зростання впевненості і компетентності учнів потрібно перейти до індивідуальної роботи за комп'ютером. Помічено, що учні при проведенні фронтальних практичних робіт спочатку групуються і лише поступово розходяться по окремих робочих місцях. Останніми відділяються найслабкіші й ті, хто пропустив заняття. Але якщо з'являється досить складна проблема, знов виникають пари, угрупування, що взагалі є природним типом поведінки людей. При проведенні практичних робіт оцінювання роботи кожного учня не обов'язкове для вчителя, але бажане для учнів. 

На лабораторних роботах передбачається самостійне виконання кожним учнем індивідуального завдання. Мета їх проведення — перевірка і оцінювання навичок та вмінь учнів, що передбачає оцінювання роботи кожного. Бажано, щоб для проведення лабораторних робіт учителем були розроблені спеціальні інструкції, в яких були б викладені: мета роботи, перелік необхідних знань та вмінь, стислий теоретичний матеріал, приклад виконання завдання з поясненням виконання кожного окремого кроку, індивідуальні завдання, запитання для самоконтролю та вимоги щодо звітності виконання лабораторної роботи. 

Практикум — виконання тривалої самостійної роботи з комп'ютером у межах одного-двох уроків за індивідуальними завданнями, орієнтованими на використання комп'ютера для виконання окремих громіздких операцій стосовно пошуку потрібних даних, графічних побудов, обчислень. Робота потребує синтезу знань і вмінь з цілого розділу або теми курсу. В цьому випадку вчитель головним чином здійснює індивідуальний контроль за роботою учнів. Практикум проводиться два-чотири тижні. Вчитель ділить учнів класу на невеликі групи по два-три учні. Кожна група учнів виконує відмінну від інших лабораторну або практичну роботу. Для створення відповідних умов внутрігрупової диференціації діяльності учнів важливо уважно віднестися до складу груп і розподілу обов'язків всередині них. Проведенню практикуму передують вступні лекції й інструктивні заняття. В процесі проведення практикуму застосовуються прийоми актуалізації опорних знань учнів. Засобом управління діяльністю учнів під час практикуму служать інструкції, які містять правила і послідовність дій школярів, інформацію про повторення необхідного матеріалу, опис і зображення лабораторного обладнання, принципів його дії та способів використання, порядок виконання завдань, контрольні запитання з теми і список додаткової літератури. В ході практикумів учні розв'язують задачі творчого характеру. Учні самі вирішують, коли їм скористатися комп'ютером, а коли попрацювати з підручником або зробити необхідні записи в зошиті. В ході практикуму вчитель спостерігає за успіхами учнів, надає їм допомогу. При необхідності запрошує всіх до обговорення загальних питань, які виникають у учнів, звертає увагу на характерні моменти чи помилки. При проведенні практикумів, лабораторних та практичних робіт за комп'ютером учителю необхідно з'ясувати причини помилок учнів, що виникають при розв'язуванні практичних завдань, і знайти правильний шлях виправлення кожної з них, спробувати самому внести відповідні зміни у програмі, що складається учнем мовою програмування або при роботі в середовищі прикладного програмного забезпечення загального чи спеціального призначення. Враховуючи, що пошук помилок — це, як правило, серйозна головоломка, і що без допомоги вчителя більшість учнів не може знайти помилку і тим більше відшукати спосіб виправлення, завершення самостійного налагодження програм та виправлення помилок у відведений час стає серйозною проблемою.

Навчально-дослідницька робота або робота над проектом — виконання тривалої самостійної роботи з комп'ютером у межах кількох уроків за індивідуальними завданнями чи завданнями для груп, орієнтованими на використання комп'ютера для виконання окремих громіздких операцій стосовно пошуку потрібних даних, графічних побудов, обчислень; робота потребує синтезу знань і умінь з усього курсу інформатики чи її окремого розділу. Вчитель, головним чином, здійснює індивідуальний контроль за роботою учнів, але при цьому особливої уваги потребує постановка завдання, методичне його пояснення та чіткі вимоги до виконання й одержання остаточних результатів. 

Контрольні і самостійні роботи — проведення контролю знань, умінь і навичок в процесі самостійного розв'язування задач різного характеру і рівня складності. До форм проміжного контролю доцільно віднести роботу з тестами, основною метою застосування яких є перевірка та оцінювання репродуктивних знань з курсу. 

 

 
 
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Архів записів

Друзі сайту
  • Міністерство освіти і науки України
  • Управління освіти м. Славута
  • НВК "СЗОШ, ліцей "Успіх"
  • ХОІППО
  • Учительський журнал on-line
  • Дистанційне навчання інформатики

  • Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 463

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

     

    НВК "СЗОШ, ліцей "Успіх"
    uCoz